esmaspäev, 26. november 2007

Sõnumite kinnistumisest

Rahvusvaheliselt tuntud konsultatsioonifirma McKinsey&Company viimases kliendiajakirjas on päris asjalik intervjuu Stanfordi Ülikooli organisatsioonikäitumise professor Chip Heath’iga, kes räägib ideede ja sõnumite edastamise kunstist. Elik’ siis – kuidas sõnastada omi mõtteid ja kuldseid ideid nii, et nad sihtgrupile kõige efektiivsemalt kohale jõuaksid ja seal kinnistuksid.

Kokkuvõtlikult sõnastab Heath efektiivse sõnumi 6 olulisimat tunnust umbes alljärgnevalt:

1)Lihtsus – lühilaused lihtsas keeles jäävad meelde!
2)Ootamatus – ootamatus paneb kuulama/lugema!
3)Konkreetsus – abstraktsed kujundid reeglina ei kinnistu inimese meeltes. Konkreetsed näited aga küll!
4)Usaldusväärsus – isiklik kogemus on alati parim soovitaja!
5)Emotsionaalsus – kui sa ise pole öeldavaga emotsionaalselt seotud, ei saa seda olla ka kuulaja!
6)Loolisus – lugudel on olemuslikult loogiline struktuur, mis aitab uusi mõtteid ja ideid kuulaja peas ja südames kinnistada!

Ja nüüd kujutage ette meie poliitikamaastiku dinosauruseid kõnelemas – üsna adekvaatne kaardistus nende esinemistehnikast :-)

Kommentaare ei ole: