Võidujooks uute energia-allikate järele on läbinud järjekordse rajamärgi. Kui aastapäevad tagasi sai hea biokütuse aupaistet nautida maisist ning seejärel sojast tehtud kütteaine, siis viimased uudised piimalilleliste sugukonda kuuluvast taimest, mille eestikeelne nimi on oksepähkli-jatrofa (pildil), lubavad aimata tõsisemat läbimurret biokütuste valdkonnas. Nimelt on teadlaste hinnangul pähklikütuse energiatootlikkus pindalaühiku kohta 4 korda suurem kui sojal ning 10 korda suurem kui maisil.
Seda enam, nagu kirjutab aasta lõpu rahvusvaheline meedia, katsetas Uus-Meremaa rahvuslik lennukompanii Air New Zealand 30.12.2008 oma Boeing 747-400 ühes mootoris edukalt pähklikütust 50/50 suhtes hariliku lennukikütusega.
Kommenteerides edukat katset, ei varjagi lennukompanii juht Ed Sims, et täna pole küsimus enam selles, kas uudset biokütust kasutada või mitte, vaid selles, kuidas tagada pähklikütusele tõrgeteta tarneahel. Ka see ei tohiks lähiajal enam probleemiks olla, sest näiteks India on juba pikemat aega katsetanud pähklikütust maismaatranspordis ning plaanib senisest eduloost kannustatuna aastaks 2012 kütusepähkli kasvandustega katta 12 miljonit hektarit.
teisipäev, 6. jaanuar 2009
Pähklikütusega reisilennuk tegi esimese lennu!
Sildid:
biofuel,
ecology,
fuel,
future,
innovation,
tech,
technology
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar