teisipäev, 14. juuli 2009

Kuidas ajurünnak tõhus hoida

Selle nädala Harvard Business School'i iganädalane mõttetera on meie tänasesse kaitsekraaviühiskonda nagu piisk viljakasse stepihuumusesse. Kuidas muudmoodi nimetada kolme omamoodi põhiväärtust, mida me organisatsioonides efektiivset mõttetalgut planeerides, kipume viimasel ajal kahjuks unustama. Aga, eks lugege ise:

"Brainstorming sessions can easily degenerate into lackluster wastes of time, with the same ideas coming up again and again. Ask yourself these three questions to prevent your next session from turning flat:

1. Who's in the room? Bring in a diverse set of people that represents your consumer base as well as the breadth of expertise within your company.
2. Who talks? Many sessions fail to produce fresh ideas because the usual suspects are doing all of the talking. Draw out those who are usually reticent and always ask for further clarification on ideas you don't understand.
3. What signals are you sending? As a leader, you need to create a safe space for innovation. Make sure your body language and tone signal that you want to hear from everyone and that all ideas are welcome."

Tõde, kas pole?

2 kommentaari:

Harald ütles ...

Põhiline, mida tuleb ajurünnaku juures meeles pidada on see, et eristada väga selgelt ideede genereerimine ja selekteerimine.

Eriti eheda näitena, miks ajurünnakud ebaõnnestuvad, meeldib mulle see karikatuur: http://www.socialsignal.com/system/files/2007-07-13-brainstorming.gif

Ilmselt võiksid juhid omale videotagasisidet teha, et näha kuidas nad tegelikult ajurünnaku juhtimisel käituvad :)

indrek ütles ...

See nüüd kõlab nagu reklaam (ilmselt tegelikult ongi :-)), aga on olemas tõhusaid tööriistu selliste ajurünnakute ületamiseks - nendest üks on Ideemäng(http://www.maripuu.eu/mangud).