
Küsimus, kas teleri- või arvutiekraanilt nähtud vägivaldne süzhee võib me igapäevaelu olulisel määral mõjutada, on tõenäoliselt üks virtuaalmaailma kontekstis enim arutletud küsimusi. Uurisid seda nüüd ka
USA Stanfordi ülikooli teadlased, võttes aluseks inimeste ja avataride, ehk siis inimese digitaalse peegelpildi, omavahelise kommunikatsiooni. Katsete käigus ilmnes, et peale enda näokujutisega
avatari tegevuse jälgimist, olid katsealused oluliselt aktiivsemalt valmis tegutsema avatari poolt dikteeritud käitumismustrile vastavalt, kui lihtsalt võõrast avatari tegevuses jälgides. Nii näiteks siirdusid personaalset avatari aktiivselt treenimas jälginud enam kui 30% suurema tõenäosusega ka ise trenni, kui need, kes võõra avatari tegevusi olid jälginud. Samuti oli avatarina treeninute treeningu kestvus umbes tunni võrra pikem, kui võõraid avatare jälginud treeninuil. Uurijate sõnul võimaldavad esialgsed katsed järeldada, et avataride kasutamine näiteks sõltuvusravi
teraapias võiks anda olulist rahalist ja mõjulist efekti. Seda enam, et personaliseeritud avataride loomine on juba täna võimalus, mida mitmed
mängukeskkonnad pakuvad, vajamata seega olulisi lisainvesteeringuid asjakohase
tehnoloogia arendusse.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar