Eks ole me kõik viimastel aastatel ajakirjanduse vahendusel lugenud erinevate hariduspraktikute heietusi sellest, kui oluline on koolikeskkonnas lapse rõõmus ja rahulolev meeleolu. Psüholoogiateemalise teadusväljaande Developmental Science viimases numbris väidavad aga USA ja Ühendkuningriigi teadlased, et nende uurimus näitas, et kurvas meeleolus lapse psüühika on keskendumist ja faktitäpsust nõudvate distsipliinide suhtes märkimisväärselt vastuvõtlikum.
Eksperimendi käigus mängiti kokku 91 lapsest koosnevale kahele testgruppile ette vastavalt kas kurbasid või lõbusaid video- ja audioklippe, peale millede kogemist paluti osalistel leida suuremast pildist sinna paigutatud erinevaid geomeetrilisi kujundeid. Nagu öeldud, suutsid rõõmsas meeleolus olevad lapsed avastada märkimisväärselt vähem kujundeid, kui need, kes olid enne katset kogenud kurba audiovisuaali.
Teadlased põhjendavad sellist uuringutulemust meie psüühika omapäraga, mille puhul rõõmsas meeleolus valdab meid rahulolu ning me oleme vastuvõtlikumad laiemale spektrile maailmast tulevale teabele. Samal ajal kurvas meeleolus olles on meie psüühika juba alateadlikult häälstunud üksikasjade tabamisele. Niisamuti ärritavad meid kurvast peast oluliselt enam asju, kui rõõmsameelsena maailma kui suurt tervikut tunnetades.
Samas märgivad teadlased õigustatult, et loominguliste distsipliinide puhul on rõõmus meeleolu kahtlemata loovust soodustav faktor ja kurbus võib seal pigem isegi pärssivaks osutuda.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar