Kohe peale seda, kui Euroopa Komisjon mõni kuu tagasi andis teada, et teeb kõik endast oleneva, muutmaks mobiiltelefonid Euroopa õhuruumis igapäevaseks vabakasutusega tarbeesemeks sarnaselt sülearvutile, sukeldusid m-lahenduste loojad oma töötubadesse ning algas ettevalmistus m-reisimise käivitamiseks.
Esimese tõsiseltvõetava valge luigena tuli juunis oma mõtetega välja Shveitsis registreeritud lennunduskommunikatsiooni gigant SITA. Nimelt pakuvad SITA analüütikud, et mobiiltehnoloogia tänase arengukiiruse juures, tingimustes, kus mobiiliside on juba homme lubatud lennukite pardale, saab m-lennureisimine osaks me igapäevalennundusest lähima viie aasta jooksul. Ehk siis hiljemalt aastaks 2013.
Seda väidet toetab ka SITA tellimusel Cambridge Ülikoolis läbi viidud uuring, millest muuhulgas ilmneb, et mobiiltehnoloogia kasutuselevõtt aitab teavitamissüsteemi, logistika jms pealt lennufirmadele aastas kokku hoida kuni 600 miljonit USD. Kulude kokkuhoiu argument on lennufirmadele seda olulisem, et lennundusturu languse tingimustes pole täna maailmas tõenäoliselt ühtegi lennufirmat, mis suudaks ennast kasumlikult ära majandada.
Mobiillahendused oleks lähiajal lennunduses üsna loomulik arenguetapp arvestades, et erinevate uuringute kohaselt ca 90% lennureisijaid (või nende saatjaid) kannab endaga mobiiltelefoni. Sellest faktist kannustatuna on juba täna mitmed lennufirmad teatanud, et viivad aastaks 2010 sisse mobiilipõhise check-in'i ning teavitussüsteemi. Järgnevad mobiilimaksete sidumine m-check'in'ga, mobiil-ID ning miks mitte ka mobiilbiomeetria.
Tellimine:
Postituse kommentaarid (Atom)
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar