
Sebastian Thrun, co-leader of the Stanford University team that finished second among six teams completing a 60-mile Pentagon-sponsored race of driverless cars in November, said GM's goal is technically attainable. But he said he wasn't confident cars would appear in showrooms within a decade.
USA kaitsetööstuse tellimusel on isejuhtivate sõidukite kasutust analüüsitud juba ka varasemalt, kuid seni on kõik katsed nurjunud. Seetõttu on kaitsetööstuse teated väljendanud, et sellise tehnoloogia aktiivseks arendamiseks pole hetkel the prime time. Samas, üksikkomponentidena on süsteemi loomiseks vajalikud moodulid vähemalt prototüübi tasemel olemas. Küsimus on lihtsalt, kuivõrd kiiresti need erinevad osised suudetakse tõsikindlalt toimivaks süsteemiks siduda.
Still in debate are how to address drivers' privacy, whether current vehicles can be retrofitted and how many vehicles would be need the systems to develop an effective network.
Kokkuvõtteks tõdebki GM, et kui tehnoloogilise külje pealt on isejuhtivate sõidukite turule tulek kuni 10 aasta projekt, siis ennustamatu on sellise rakenduse inimfaktor. Eelkõige riiklik regulatsioon eraelu puutumatuse osas, kuna süsteemi hinge hoiaks sees kombinatsioon maistest ja taevastest tsensoritest, mis kahtlemata tekitab ahvatlust erinevateks ebaseaduslikeks sammudeks süsteemi väärkasutuse näol.
1 kommentaar:
hea Lauri,
siia teema juurde sobib kenasti McKinsey & Co detsembriartikkel "Eight business technology trends to watch".
vaata lähemalt http://www.mckinseyquarterly.com/Organization/Change_Management/Eight_business_technology_trends_to_watch_2080_abstract
Postita kommentaar