laupäev, 22. detsember 2007

Välireklaam võtab võimust

USA päritolu e-marketingiportaal emarketer.com viis käesoleva aasta novembris-detsembris USAs läbi uuringu, hindamaks sealse reklaamituru kasvu lähiaastatel.

Ei ole tõenäoliselt kahtlust, et elektroonilise online meedia reklaamiturg jätkab ka tulevikus kasvamist. Kuidas aga käitub näiteks välireklaami turg? Kõik, kes USA suurlinnades käinud (aga üha enam ka Euroopas), mäletavad sealseid üüratuid video-ekraane ja muid suurejoonelisi installatsioone, mis elektroonilisel kujul meie poolehoidu üritavad võita. Nagu näitab emarketer.com uuring, on välireklaamil vähemalt lähiaastatel veel väga suur kasvuruum. Eriti märgib uuring ära video-välireklaami turu mahu kasvu, kus aastaks 2011 prognoositakse kuni kahekordset kasvu. Kuni kaks korda arvatakse kasvavat ka online meedia reklaamiturgu.

Põhilised draiverid, mis turu sellist arengut veavad, pakub uuringuaruanne olevat LCD ja plasmatehnoloogia hindade langemine ning kahtlemata IP ja muu võrgutehnoloogia (eelkõige wifi) areng, mis võimaldab kõike seda vilkuvat-liikuvat pilti operatiivselt juhtida ja up-to-date hoida.

Ka veetvat USA tarbija üha enam oma ajast kodust väljas. Mõningate uuringute järgi isegi 2 korda enam, kui ca 30 aastat tagasi, mis ajast pärinevad mitmed maailmas levinud marketingi paradigmad. Sealt ka huvi püüda tarbijat esimesest hetkest, kui ta oma jala kodu-uksest välja, linnatänavale tõstab.

Kommentaare ei ole: