esmaspäev, 7. aprill 2008

Euroopa Liit lubab lennukis mobiili kasutamise

Euroopa Komisjon langetas esmaspäeval mobiilimaailmas kaks äärmiselt olulist otsust, mis lubavad lähitulevikus mobiiltelefonide kasutamise reisilennukite pardal.

Kui bürokraatiakoridorides olulisi takistusi ei teki, võivad esimesed GSM/3G pardavõrguga lennukid Euroopa Liidu õhuruumis lendama hakata kuue kuu möödudes.

Euroopa Liidu regulatsiooni ülevaatamine tuli loomuliku jätkuna eelmise aasta lõpus mitme lennukompanii poolt antud teatele, et nad on tehniliselt valmis lubama lennuki pardal sooritama GSM ja 3G mobiilikõnesid. Kui mälu ei peta, siis esimeste firmadena teavitasid oma valmisolekust ja vastava tehnoloogia olemasolust eelmise aasta lõpus JetBlue ja hiljaaegu märtsis Emirates Airline.

Pardavõrgu tehnoloogia tähendab lihtsas keeles seda, et lennuki pardale seatakse üles Euroopa Lennuturvalisuse Ameti poolt sertifitseeritud mobiilirepiiter, milline suhtleb maal asuvate võrguseadmetega läbi sidesatelliitide.

Euroopa Komisjoni regulatsioon näeb ette, et repiiterit võib kasutada alles hetkest, kui lennuk on saavutanud 3000m lennukõrguse ning lendab Euroopa Liidu õhuruumis. Liidu õhuruumist väljudes laienevad lennumasinale aga vastava õhuruumi riigi seadused, millised võivad mobiiltehnoloogia suhtes mitte nii sõbralikud olla.

Omaette teema on muidugi sellise mobiilikõne hind, mis kindlasti ületab maapealses mobiilivõrgus fikseeritud hinna. Samas on Euroopa Liit juba pikemat aega ristisõda pidanud Liidu ühtse mobiilsete kõnede hinnapoliitika osas, mistõttu ka lennukõnede hinnal on lubatud silma peal hoida. Otseselt aga täna Euroopa ühtne regulatsioon lennukikõnede hinda ei reguleeri, mistõttu pole välistatud nii mõnigi hinnaüllatus, kui aasta lõpus suvatsete vahva Airbusi pardalt kodustele kõne teha.

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Your blog keeps getting better and better! Your older articles are not as good as newer ones you have a lot more creativity and originality now keep it up!