
Nii näiteks paluti ühel testgrupil kõigepealt lugeda tutvustavat teksti kopsuvähist ja Ameerika Kopsuvähi Sihtasutuse (AKS) tegevusest. Seejärel paluti pooltel testgrupis osalenuid mõne aja möödudes hinnata, kui palju oma vabast ajast oleksid nad nõus kulutama AKS tegevuses osalemisse. Kui seejärel omakorda mõne aja möödudes paluti kõigil tesgrupis osalenuil hinnata, kui palju raha oleksid nad nõus AKS tegevuse toetamiseks annetama, ilmnes, et isikud, kes varasemalt olid pidanud läbi mõtlema oma võimaliku aja panustamise, olid AKS tegevusse raha panustamises keskmiselt märkimisväärselt heldemad. Keskmine annetatav rahasumma oli siis vastavalt $36.44 versus $24.46.
Mitme järgneva katsega kinnitust leidnud tõdemust seletavad uurijad asjaoluga, et aja metafooriga positiivses kontekstis ning kujuteldaval ajaliinil enese kujutamisega meeldivat tulemust saavutamas, käivitame alateadlikult endas positiivse tundemaailma. Rahaline otsus aga vastupidi, tõukab meid pragmatismi ning sunnib hea tegemist enam kaalutlema. Vastastikku need otsused teineteist me sisemaailmas aga kindlasti tasakaalustavad ning panevad ka rahaannetusse soosivamalt suhtuma.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar