kolmapäev, 15. juuli 2009

twitter - 10% autoritelt 90% sisu

twitteri legendaarsus on viimasel aastal-paaril saanud ohtralt tuult tiibadesse. Kuid, mis toimub selles keskkonnas tegelikult? Sellele küsimusele soovisid vastust saada HBS strateegiauurijad, kes juhuvaliku põhjal analüüsisid 2009. aasta mais 300 542 twitteri kasutaja sidemeid ja aktiivsust selles keskkonnas. Analüüsitut võrreldi teiste populaatsete suhtevõrgustike andmestikuga.

Ilmnes, et 80% twitteri kasutajal oli vähemalt 1 järgija (follower). Samal ajal teistes populaarsetes keskkondades oli ühe või enama sõbra või järgijaga kasutajaid ca 65%. Keskmisel meeskasutajal on twitteris umbes 15% enam järgijaid, kui naiskasutajal, samas, meeste osakaal twitteris on ca 5% madalam, kui naistel.

Üllatav oli uurijatele, et erinevalt mitmesugustest teineteise reitimise pildikeskkondadest, järgivad twitteri meeskasutajad kaks korda suurema tõenäosusega meeste poolt kirjutatut, kui naiste loomingut.

Ja kui analüüsiti läbi kogu 300 000 kasutaja poolt loodud tekstimassiiv, tuli välja, et kõigest 10% twitteri aktiivkasutajaist loob selles keskkonnas 90% kannetest! Samal ajal teistes sotsiaalvõrgustikes moodustab 10% tipu poolt produtseeritav vaevu 30%. Ehk siis on twitter enamusele kasutajaist vaid lugemiskeskkond, mitte niivõrd info jagamise vahend.

1 kommentaar:

Anonüümne ütles ...

Ausalt öeldes pole see statistika kuigivõrd informatiivne, sest ka mina registreerisin ennast twitteri kasutajaks. Surfasin ühel päeval natuke ringi, uurisin ja leidsin, et keskkond ei paku mulle huvi.
Samas tulevad mulle ikka veel pidevalt teated, et üks või teine kasutaja järgib mind. Aga ilmselt pole ma ainus, kes on twitterit seesugusel moel kasutanud.
Lisan veel, et olen naisterahvas - niisiis statistiliselt väiksema järgijate hulgaga.